▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.
▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.

کلیپ زیبای کمک برادر به خواهر خود

وبلاگ قرن بیست و یکم


تو این کلیپ مشاهده کنید که چطور یک برادر کوچک به خواهر کوچک خودش کمک میکنه.








وبلاگ قرن بیست و یکم

یلدا؛ رشته ارتباط اقوام ایرانی

یلدا یک واژه سریانی به معنای میلاد و یکی از سنت‌های ایرانی است که با تاریخ ملی ایرانی پیوند دیرینه‌ای دارد و چنین جشنی در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد زیرا تمام ویژگی‌های این جشن کهن پای از خاک ایران برآورده است.

در آیین ایران باستان بسیاری بر این باورند که شب یلدا شب تولد مهر و مهر نیز خدایی که پیش از «اشوزردتشت» مورد پرستش ایرانیان بوده است و این خدا بعدها توسط آیین زردتشت از منزلت پیشین خود فرو کشیده شده است و در زمره ایزدان قرار گرفته است و اهورا مزدا جای آن را می‌گیرد اما به هر تقدیر شب یلدا؛ شب تولد مهر است که مهر همان آیین خورشید و نور و روشنایی است و نور چیزی است که همواره مورد تقدیر و ستایش ایرانیان بوده است.

.

ادامه مطلب ...

اس ام اس تبریک شب یلدا 1391

امشب را به نور قرنها قدمت جاری نگه داریم ...

شب یلدا ، این شب زایش مهر و میترا ، شب زایش نور و روشنائی

بر تو ایرانی مبارک

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

باور به نور و روشنایی است ،
که شام تیره ، از دل شب یلدا
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد

یلدایتان مبارک

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر

زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر

شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق

رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق

شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد
.
.

ادامه مطلب ...

آهنگ زیبای - Brother Louie - از Modern Talking

وبلاگ قرن بیست و یکم


این بار یکی دیگر از آهنگهای (Modern Talking) رو برای شما عزیزان انتخاب کردم. اسم این آهنگ زیبا {برادر لویی - Brother Louie} هستش که در سال 1986 منتشر شد. البته این آهنگ در 3 ورژن (نسخه) گوناگون عرضه شده که من تنها یکی از نسخه های آن را برای دانلود در اختیار شما قرار داده ام. بخش ابتدایی این نسخه از آهنگ، به شکلی متفاوت و البته جالب آغاز می گردد.


لازم به اشاره است که زمان دقیق انتشار این آهنگ 27 ژانویۀ 1986 می باشد که در آن سال یکی از پرفروش ترین تک آهنگها در آلمان، بریتانیای کبیر و فرانسه لقب گرفت.



دانلود آهنگ


دانلود متن آهنگ




وبلاگ قرن بیست و یکم

دومین سالگرد راه اندازی وبلاگ قرن 21 شاد باد.

به نام خدا

دومین سالگرد راه اندازی وبلاگ قرن 21 شاد باد.

با درود فراوان خدمت همه شما بازدیدکنندگان گرامی

من، مدیریت وبلاگ قرن 21 بسیار خوشحال هستم از اینکه یکبار دیگر و این بار در دومین سالگرد راه اندازی وبلاگم در خدمت شما هستم. دو سال پیش بود که در دقایق ابتدایی بامداد 25 آذر 1389 بر آن شدم تا وبلاگی مفید را برای کلیه ایرانیان در سرتاسر دنیا راه اندازی کنم تا اینگونه بتوانم خدمتی هر چند کوچک را به شما کرده باشم.

از همان ابتدا قصد داشتم تا با قرار دادن مطالب گوناگونی در وبلاگ، نیاز هر نوع سلیقه ای را برآورده سازم. حالا پس از گذشت دو سال گمان میکنم توانسته ام تا حدودی به این مهم دست یابم. هر چند با وجود شمار بسیاری وب سایت و وبلاگ در دنیای مجازیِ امروز، امکان جذب بازدیدکننده امری بسیار مشکل است، اما آمار بازدید از وبلاگ اینگونه نشان میدهد که در این راه موفق بوده ام.

این وبلاگ کار خود را با شعار " قرن 21 وبلاگی برای تمام سلیقه ها " آغاز کرده و تا به امروز به لطف خدا پیش آمده است و کار خود را ادامه خواهد داد. لازم است پیش از سپاسگزاری از همه شما عزیزان به دو نکته اشاره نمایم. نخست آمار مربوط به بازدید از وبلاگ:
.
ادامه مطلب ...

نرم افزار Vobsub 2.23 برای نمایش زیرنویس فیلم ها

نرم افزار Vobsub 2.23، نرم افزاریست که با نصب آن می توانید فایل زیرنویس فیلم ها را با هر پخش کننده ای از جمله KM Player - Media Player Classic و ... مشاهده نمایید.


به این منظور پس از نصب این نرم افزار، ابتدا زیرنویس فیلم مورد نظر را دانلود کرده و همرا با فایل فیلم در یک پوشه قرار دهید و نام هر دو (هم فیلم و هم زیرنویس) را یک اسم قرار دهید. برای مثال اگر نام فیلم Taken است، نام زیرنویس را هم دقیقا Taken بگذارید. حالا پس از انجام این کار فیلم را اجرا کرده و از تماشای آن همرا با زیرنویس لذت ببرید.


دانلود با حجم 700 کیلوبایت

دانلود کتاب گویای کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلیو به زبان فارسی

رمان کیمیاگر، اثر پائولو کوئیلیو نویسنده‌ مشهور برزیلی، از رمان‌های بسیار پرفروش دهه‌ی پایانی قرن بیستم جهان است. این کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور منتشر شده و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده است. این رمان درباره ی چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می کند و به شمال آفریقا می رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند.

 در این راه، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می داند، و یک کیمیاگر آشنا می شود و عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همه ی این افراد، سانتیاگو را در مسیر جست و جویش هدایت می کنند. هیچ کس نمی داند این گنج چیست و آیا سانتیاگو می تواند بر موانع راهش در صحرا غلبه کند؟ اما چیزی که در آغاز، ماجراجویی کودکانه ای به نظر می رسید، سرانجام به جست و جوی گنجی مبدل می شود که فقط در درون می توان آن را یافت.

نویسنده : پائولو کوئیلیو

ترجمه: آرش حجازی

راوی: محسن نامجو



لازم به اشاره است که این مطلب برگرفته از وب سایت "کتابخانه صوتی طنین ایرانی" بوده و شما با کلیک بر روی لینک زیر، وارد صفحه مربوط به این کتاب خواهید شد و پس از آن می توانید، فایل ها را مستقیما از سرور این سایت دانلود نمایید. این نکته به منظور حفظ حقوق منتشرکننده و رعایت امانتداری مطرح گردید.



دانلود کتاب صوتی

از دکمه Reset یا کلید Power استفاده نکنید!!!

حتی الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید.


معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند. باید گفت نکاتی وجود دارد که می تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.


وقتی رایانه تان روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کنید، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم عامل ویندوز شود. همچنین باید همواره از نصب بودن برنامه ضد ویروس مطمئن باشید و سعی کنید حداقل هر هفته آنتی ویروس خود را به روز کنید.

.

ادامه مطلب ...

۵ نکته برای خرید هارد اکسترنال

نگهداری از اطلاعات، به ویژه در حجم بالا یکی از دغدغه های صاحبان اطلاعات است. به همین دلیل است که اکثر ما به دنبال یک وسیله انتقال و نگهداری اطلاعات امن، جمع و جور با قابلیت انتقال و حمل ساده و راحت هستیم.

هارد دیسک های اکسترنال پاسخ خوبی به این نیاز کاربران هستند، چرا که علاوه بر اینکه حجم و وزن کمی دارند، قابلیت حمل و نقل بسیار آسانی دارند. همچنین با توجه به اینکه این اواخر نمونه هایی دارای پورت های مختلف به بازار عرضه شده اند می توان آنها را به دستگاه های پخش کننده یا ... متصل کرد. در این بخش ما قصد داریم با توجه به تنوع بالای برند و مدل در بازار این کالا، اشاره ای داشته باشیم به نکاتی که هنگام خرید یک هارد دیسک اکسترنال باید مد نظر قرار گیرد. پس اگر قصد خرید هارد دیسک دارید و نیازمند راهنمایی نیز هستید این متن را بخوانید.

.

ادامه مطلب ...

پاتریس لومومبا

پاتریس لومومبا (۱۹۶۱ - ۱۹۲۵) سیاستمدار و اولین نخست‌ وزیر کشور جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر) بود.

وی رهبر استقلال کنگو از استعمار بلژیک است. لومومبا با مبارزاتی که از جوانی آغاز کرد، راه را برای استقلال زئیر از بلژیک فراهم کرد و دست بلژیک‌ها را از منابع و بانک‌های کنگو کوتاه نمود ولی پس از مدتی (ده هفته حکومت به عنوان نخست وزیر) در اثر توطئه سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا و استعمارگر سابق کنگو، بلژیک، در طی توطئه‌ای توسط رئیس جمهور وقت کنگو عزل شده و پس از آن متواری گشت، اما سرانجام به دست سرهنگ موبوتو سه‌ سه‌ سه‌ کو به قتل رسید و جسدش در اسید سوزانده شد.

خیابانی در تهران به افتخار وی نامگذاری شده‌ است. همچنین بسیاری از شاعران ایرانی مانند هوشنگ ابتهاج و عبدالله بهزادی از او در اشعارشان نام برده‌اند.






منبع: ویکیپیدیا فارسی