▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.
▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.

عکس گرفتن (اسکرین شات - Screenshot) از صفحه


اگر قصد دارید از دسکتاپ (Desktop) خود، محیط یک نرم افزار یا بازی عکس (اسکرین شات - Screenshot) بگیرید، مراحل زیر را دنبال کنید:


برای گرفتن عکس (اسکرین شات) ، کلید "پرینت اسکرین - PrntScr" را فشار دهید. معمولا می توانید این کلید را در قسمت بالای کیبورد خود پیدا کنید.


PrntScr


سپس برنامه Paint را اجرا کرده و در آن کلید Ctrl و حرف V (حرف "ر" در فارسی) را به طور همزمان فشار دهید.


Ctrl+V


اینگونه عکسی که با فشردن کلید PrntScr در حافظه موقت سیستم شما ذخیره گردیده بود، در صفحه سفید برنامه Paint چسبانده (Paste) می شود. (همانند تصویر زیر)


ادامه مطلب ...

۲ راه برای پی بردن به رمز عبور ذخیره‌‌ شده شبکه بی سیم در محیط ویندوز



همان طور که می دانید هنگامی که قصد دارید به یک شبکه Wireless متصل شوید بایستی کلید امنیتی آن شبکه را وارد نمایید. این رمز عبور در سیستم ذخیره شده و دفعات بعدی نیازی به وارد کردن آن نیست. اما ممکن است این رمز عبور را بعد از مدتی فراموش کنید. آن وقت در صورتی که قصد داشته باشید از طریق یک دستگاه دیگر به شبکه متصل شوید دچار مشکل خواهید شد. در این زمان می‌توانید این رمز عبور ذخیره‌ شده در سیستم را مشاهده کنید و سپس آن را در دستگاه دیگر وارد نمایید. در این ترفند به نحوه انجام این کار از طریق ۲ راه مختلف خواهیم پرداخت.
 

راه اول


ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. اکنون در محیط Run عبارت ncpa.cpl را وارد نمایید و Enter بزنید.



 
ادامه مطلب ...

جایگزین کردن کلیه فونت‌ها در پاورپوینت


فرض کنید در حال طراحی یک فایل PowerPoint هستید و از یک فونت خاص به مراتب در قسمت‌های مختلف استفاده کرده‌اید. اما در پایان کار، از انتخاب این فونت راضی نیستید و ترجیح می‌دهید یک فونت دیگر را جایگزین آن کنید. طبیعتاً بررسی تمامی اسلایدهایی که این فونت در آنجا استفاده شده و جایگزین نمودن فونت جدید کار دشوار و وقت گیری به نظر می رسد. اما نیازی به این کار نیست چرا که در محیط نرم افزار PowerPoint می‌توانید به آسانی یک فونت را در کل اسلایدهای PowerPoint جایگزین فونت دیگری کنید.

 

برای این کار کافی است در تب نخست یعنی تب Home ،





از محدوده‌ی Editing بر روی فِلِش کوچک کنار Replace کلیک کنید. اکنون گزینه Replace Fonts را انتخاب نمایید (در PowerPoint 2003 برای یافتن این گزینه از منوی Format اقدام کنید). 

ادامه مطلب ...

بگویید: خدایا شکر.


روزی مردی خواب عجیبی دید. او دید که پیش فرشته هاست و به کارهای آنها نگاه می کند.


هنگام ورود، دسته بزرگی از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه هایی را که توسط پیک ها از زمین می رسند، باز می کنند و آنها را داخل جعبه می گذارند.


مرد از فرشته ای پرسید: شما چکار می کنید؟


فرشته در حالی که داشت نامه ای را باز می کرد، گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می گیریم. 

ادامه مطلب ...

صورتحساب غذا به پای نوه!


یکی از غذاخوری های بین راه بر سر در ورودی با خط درشت نوشته بود: "شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آن را از نوه شما دریافت خواهیم کرد!"


راننده ای با خواندن این تابلو اتومبیلش را فوراً پارک کرده، وارد شد و ناهار مفصلی سفارش داد و نوش جان کرد. بعد از خوردن غذا سرش را پایین انداخت که بیرون برود، ولی دید که خدمتگزار با صورتحسابی بلند بالا جلویش سبز شده است.


با تعجب پرسید: مگر شما ننوشته اید که پول غذا را از نوه من خواهید گرفت؟!


خدمتگزار با لبخند جواب داد: چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه تان خواهیم گرفت ولی این صورتحساب مال مرحوم پدربزرگ شماست!



ملانصرالدین و دیگ همسایه



ملانصرالدین از همسایه‌ اش دیگی را قرض گرفت. چند روز بعد دیگ را به همراه دیگی کوچک به او پس داد. وقتی همسایه قصه دیگ اضافی را پرسید ملا گفت: دیگ شما در خانه ما وضع حمل کرد.
چند روز بعد، ملا دوباره برای قرض گرفتن دیگ به سراغ همسایه رفت و همسایه ی خوش خیال این بار دیگی بزرگتر به ملا داد به این امید که دیگچه بزرگتری نصیبش شود.
تا مدتی از ملا نصرالدین خبری نشد. همسایه به در خانه ملا رفت و سراغ دیگ خود را گرفت. ملا گفت: دیگ شما در خانه ما فوت کرد.
همسایه گفت: مگر دیگ هم می‌میرد؟! و جواب شنید: چرا روزی که گفتم دیگ تو زاییده، نگفتی که دیگ نمی‌ زاید. دیگی که می‌ زاید حتما مردن هم دارد.


آهنگ زیبای "حبینی - Hebbini" از راغب علامه


آهنگ بسیار زیبای {حبینی - Hebbini} از (راغب علامه - Ragheb Alama) که برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.


لازم به اشاره است که این آهنگ، تیتراژ سریال عربی "۲۴ قیراط" است که در ماه مبارک رمضان (۲۰۱۵) از شبکه OSN پخش گردید.


در تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۲۰ آلبوم «عشق بزرگ - الحب الکبیر» از راغب علامه در وبلاگ قرار داده شد. برای دانلود آهنگ های این آلبوم اینجا را کلیک کنید.




 
ادامه مطلب ...

آهنگ زیبای "(Tonight (I'm Lovin' You" از Enrique Iglesias


آهنگ زیبای { (Tonight (I'm Lovin' You } از (Enrique Iglesias) با همراهی Ludacris که برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.



آنچه که باید درباره این وبلاگ به خاطر داشته باشید!


بازدیدکنندگان گرامی "وبلاگ قرن بیست و یکم" ابتدا از اینکه این وبلاگ را برای بازدید انتخاب نموده اید، از شما سپاسگزاریم.


به هنگام جستجوی یک مطلب در اینترنت ممکن است با وب سایت ها یا وبلاگ هایی مواجه گردید که به صورت اتوماتیک (خودکار) اقدام به جمع آوری مطالب سایر وب سایت ها و وبلاگ ها می نمایند. وبلاگ "قرن بیست و یکم" نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وب سایت ها و وبلاگ های مشابهی در سرتاسر اینترنت وجود دارند که با عنوانی تقریبا مشابه با این وبلاگ اقدام به جمع آوری مطالب ما نموده و آنها را منتشر می نمایند.


لطفا نکاتی را که در ادامه به آنها اشاره شده اند، در خاطر بسپارید. 

ادامه مطلب ...

یک شانس برای تغییر زندگی



در سال های دور پادشاه دانایی یک تخته سنگ بزرگ را در وسط جاده قرار داد و برای اینکه عکس العمل رهگذارن را ببیند خودش را در جایی مخفی کرد
. بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه بی تفاوت از کنار تخته سنگ می گذشتند، بسیاری هم غرولند می کردند که این چه شهری است که نظم ندارد؛ حاکم این شهر عجب مرد بی عرضه ای است.

این داستان ادامه داشت تا اینکه نزدیک غروب یک مرد روستایی که پشتش بار میوه بود نزدیک سنگ شد و با هر زحمتی که بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و آن را کنار قرار داد. ناگهان کیسه ای دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود. کیسه را باز کرد داخل آن سکه های طلا و یک نامه پیدا کرد. در آن نامه نوشته بود:

هر سد و مانعی می تواند یک شانس برای تغییر زندگی انسان باشد
.