▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.
▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.

هواپیما چگونه پرواز می کند؟

چهار نیروی اصلی در هر هواپیمایی وجود دارد که پرواز هواپیما در گرو عملکرد آنها است: وزن، نیروی پیشران (تراست)، نیروی دراگ (نیروی مقاوم به حرکت) و نیروی لیفت (نیروی بالا برنده).


نیروی وزن که همان شتاب گرانشی اعمال شده به جرم هواپیما از جانب زمین است، هواپیما را به پایین می کشاند. در واقع این همان نیرویی است که با بلند شدن هر چیزی از زمین و به پرواز درآمدنش مخالفت می کند.


نیروی پیشران نیز از گردش بسیار سریع ملخ هواپیما یا در موتور های جت، پره های توربین به وجود می آید که وظیفه آن به جلو راندن هواپیما است. در واقع این همان نیرویی است که پنکه های خانگی نیز آن را تولید می کنند.


نیروی دراگ یا مقاومت درست در جهت مخالف نیروی پیشران به هواپیما اعمال می شود و آن را به عقب می راند. اگر دست تان را از پنجره اتومبیلی در حال حرکت بیرون ببرید، آن مقاومت هوا که دست تان را به سمت عقب هل می دهد همان نیروی دراگ است.


اما چهارمین نیرو یا نیروی لیفت، نیرویی است که هواپیما را مستقیما به بالا هل می دهد و باعث به پرواز درآمدنش می شود. در واقع بال هواپیما به گونه ای است که سطح زیرین آن کاملا تخت و سطح بالایی اش منحنی شکل است. این مسئله باعث می شود تا هوا روی سطح بالایی بال با سرعت بیشتری نسبت به سطح زیرین جریان یابد. با توجه به اینکه جریان هوای سریع تر، فشار کمتری خواهد داشت، بر فراز سطح بالایی بال حالتی خلأ مانند به وجود می آید که بال های هواپیما را به سوی این منطقه کم فشار می ممکد. این نیرو که همان نیروی لیفت است به حدی قدرت دارد که می تواند هیولایی چون بوئینگ ۷۴۷ با بیش از ۳۶ تن وزن را از زمین بلند کند.

چقدر خون در بدن وجود دارد؟

کل خونی که در بدن یک آدم معمولی وجود دارد حدود ۵ لیتر می شود.


خون حدود ۷ درصد وزن بدن را تشکیل می دهد و تراکم آن کمی بیشتر از آب خالص است.


خون از پلاسما (که حدود ۳ لیتر خون را تشکیل می دهد)، گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها تشکیل شده است.


الکترولیت ها و سایر مواد مغذی در خون حل می شوند و به همه اندام ها و سلول های بدن برده می شوند.

دانستنیها ..........

۱- آیا میدانستید بلندترین شمع جهان در نمایشگاه «استکهلم» سوئد در سال۱۹۹۷ به نمایش گذاشته شد که ارتفاعش ۳۸/۲۴متر و قطر آن ۵۹/۲ متر بود.


۲- آیا میدانستید اگر امواج ماوراء صوت را به قسمت محدودی از فضا که در آن گرد و غبار و یا ذرات دود سیگار موجود باشد بتابانیم این ذرات با سرعت رسوب می کنند.


۳- آیا میدانستید طول عمر مردم «سوئد» و «ژاپن» از دیگر ملل جهان بیشتر است.


۴- آیا میدانستید برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه «ناهاسیتی» در «اوکیناوا» ژاپن در اکتبر ۱۹۹۵ برگزار شد، طنابی به طول ۱۷۲ متر و قطر ۵۴/۱ متر از الیاف گیاه برنج تهیه گردید. وزن این طناب عظیم الجثه ۷۳/۲۶ تن بود.


۵- آیا میدانستید ساختمان ۱۰۰ طبقه موسوم به «جان هنکاک سنتر» در شهر شیکاگو، با ۵/۳۴۳ متر ارتفاع، بلندترین مجتمع آپارتمانی مسکونی در جهان به شمار می رود.

آهنگ زیبای - Ego - از Mustafa Sandal

آهنگ زیبای {Ego} از (مصطفی سندل - Mustafa Sandal) خواننده مشهور ترکیه ای که برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.


لازم به اشاره است که این آهنگ، تِرَک اول از آلبوم (اُرگانیک - Organik) می باشد که در سال 2012 منتشر گردید.



دانلود با کیفیت 128

آهنگ زیبای - Aşk Gitti Bizden - از Tarkan

آهنگ زیبای {Aşk Gitti Bizden} - {عشق از پیش ما رفت} از (Tarkan - تارکان) خواننده مشهور ترکیه ای که برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.



دانلود با کیفیت 128


ریمیکس زیبای آهنگ "Arada Sirada" از Ajda Pekkan

وبلاگ قرن بیست و یکم


ریمیکس آهنگ بسیار زیبا و شنیدنی {Arada Sirada} از خواننده مشهور ترکیه ای Ajda Pekkan که برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.


لازم به اشاره است که این آهنگ، تِرَک 11 از آلبوم Farkin Bu می باشد که در سال 2011 منتشر گردید. ریمیکس این آهنگ به صورت (Club Remix) می باشد. همچنین این آهنگ به صورت معمولی (تِرَک 10 از همین آلبوم) و دَنس ریمیکس (Dance Remix - تِرَک 5 از همین آلبوم) موجود می باشد.





دانلود با کیفیت 128




وبلاگ قرن بیست و یکم

ضربه سر زیدان مجسمه شد!

مجسمه‌ کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به هنگام زدن ضربه سر به صورت مارکو ماتراتزی به عنوان اثری هنری در نمایشگاه پاریس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.




به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اکیپ، 6 سال پیش زین‌الدین زیدان در اواخر بازی نهایی جام جهانی 2006 آلمان با مدافع تیم ملی ایتالیا درگیر شد. دشنام‌های زننده و زشت ماتراتزی به زیدان با عکس العمل تند کاپیتان فرانسه همراه شد و یک پیکرتراش مصری به نام عبدل عبدالصمد اقدام به ساخت مجسمه‌ای از آن حرکت کرد و آن را در نمایشگاه هنر و فرهنگ ژرژ پمپدو پاریس در معرض نمایش گذاشت.


این مجسمه که جنس آن از برنز است،‌ 5 متر ارتفاع دارد و به «ضربه سر»‌ نامگذاری شده و از چهارشنبه آینده تا ابتدای ژانویه سال 2012 در معرض دید بازدیدکنندگان این مرکز فرهنگی قرار خواهد گرفت.

این مجسمه بزرگ در حالی از درگیری دو بازیکن فوق ساخته شده که قبلا نمونه کوچکی از آن در موزه شهر نیویورک به نمایش درآمد.

در پایان آن جدال، ایتالیا که توسط مارچلو لیپی هدایت می‌شد،‌ با پیروزی در ضربات پنالتی قهرمان جام جهانی 2006 شد.



منبع: وب سایت همشهری آنلاین

آپارات - سرویس اشتراک ویدئو

این بار قصد دارم وب سایت مفید دیگری را به شما بازدیدکنندگان گرامی معرفی نمایم. اگر به دنبال ویدئوهای (کلیپ های) جالب با موضوعات مختلفی هستید و یا اگر ویدئوهایی دارید که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید می توانید از وب سایت آپارات بازدید نمایید.