▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.
▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.

لپ تاپ مناسب برای دانشجویان کامپیوتر و آی تی

خرید لپ تاپ برای دانشجویان کامپیوتر یا آی تی و دوستانی که در کار برنامه نویسی و فعالیت های مشابه وارد شده اند از اوجب واجبات است. خرید دسک تاپ دیگر برای این قبیل استفاده ها مناسب نیست، چرا که در خانه مدعی یا مدعیان بسیار دارد و مهم تر آنکه قابلیت حمل و نقل ندارد. همین اول گفته باشم تفاوت های مختصری میان لپ تاپ های عام که دانشجویی هم خوانده می شوند، با لپ تاپ های مخصوص دانشجویان کامپیوتر و آی تی وجود دارد. در خرید مدل های عام تاکید ویژه ای بر قیمت می شود. قیمت مدل های عام به طور معمول نباید از ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومان فراتر رود. این مدل ها اغلب سنگین وزن هستند و نمایشگری بزرگ و پردازنده ای معمولی و بدنه ای معمولی تر دارند و قاطبه این مدل ها از ویندوز ۷ نسخه خانگی استفاده می کنند. برندهای ایسر، دل و لنوو در این بازار خوب می فروشند.

.

اما مدل های دانشجویی ویژه باید میان وزن باشند، یعنی وزن شان نباید از ۲۲۰۰ گرم فراتر رود. باید توان پردازشی بالایی داشته باشند. استفاده از پردازنده های خانواده Core i۳ و Core i۵ توصیه می شود و برخی مدل های Core ۲ Duo نیز مورد استفاده هستند. این دوستان نباید از پردازنده های باتری خور و نیز پردازنده های شرکت AMD استفاده کنند. توصیه می شود از نمایشگر ۳/۱۳ تا ۱/۱۴ اینچی استفاده شود تا کمبودی در فضای مورد نیاز ایجاد نشود. چهار گیگابایت حافظه DDR۳ از ضروریات است. چندان بر نسخه ویندوز ۷ تاکید ندارم، دقت کنید که ۳۲ بیتی باشد تا در نصب برنامه ها با مشکل مواجه نشوید.

به کیفیت ساخت بدنه توجه ویژه ای نشان دهید. پلاستیکی بودن آن مهم نیست. اغلب بدنه های کنونی از موارد پلاستیکی و کامپوزیت ساخته می شوند و کاهش قابل ملاحظه ای را در وزن موجب می شوند. نمایشگر LED هم در مصرف انرژی صرفه جوتر است و هم لپ تاپ را سبک تر می کند. استفاده از چیپ ست گرافیکی مناسب با حافظه اختصاصی را فراموش نکنید. این لپ تاپ حداقل یک میلیون تومان قیمت خواهد داشت. ظرفیت ۳۲۰ با ۵۰۰ گیگابایت برای هارددیسک تفاوت خاصی ندارد. این را هم بگویم که هنگام خرید به شیوه چیدمان کلیدها توجه خاصی مبذول داشته باشید، چراکه در کار کدنویسی امر مهمی تلقی می شود. هر چه رابطه های ورودی و خروجی دستگاه تکمیل تر باشد، بهتر است. آخر اینکه اگر لپ تاپی با این مشخصات و بدون سیستم عامل یعنی با DOS یا لینوکس پیدا کردید، بخرید که هم ارزان تر است و اگر هم خواستید سیستم عامل دیگری نصب کنید، دل تان نمی سوزد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شستشوی کولر گازی چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت 18:39 http://fadaktahvieh.com

سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد
مچکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد