▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.
▅ ▆ ▇  وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم  ▇ ▆  ▅

▅ ▆ ▇ وبلاگـــــ قـــــرن بیـــــست و یـــــکُم ▇ ▆ ▅

وبلاگ قرن بیست و یکم، وبلاگی برای تمامی سلیقه هاست.

دُلچه و گابانا - Dolce & Gabbana

دُلچه و گابانا یا به اختصار (D&G) یکی از معروف‌ ترین نام‌ها در جهان فشِن (Fashion) است که بعضا در سایر حوزه‌ها هم به چشم می خورد. نام این کمپانی بر اساس نام و نام خانوادگی رئیسان این کمپانی تعیین شده است. این نام در حقیقت نام یکی از سالن های مشهور و سطح بالای فشن است که "دومنیکو دلچه" و "استفانو گابانا" آن را تاسیس کرده اند. شرکت دلچه و گابانا در کشور ایتالیا و در نزدیکی میلان واقع شده است.


دومنیکو دلچه و استفانو گابانا برای طراحی لباس در صنعت هالیوود بسیار مشهور هستند. آنها لباس هایی را برای مَدونا، ژیسل بوندچن، مونیکا بِلوچی، ایزابل روسلینی، کایلی مینوگ، نیکول کیدمن، دِمی مور و بسیاری از افراد مشهور دیگر طراحی کرده اند.


 

 

دلچه و گابانا - اولین ملاقات


دومنیکو دلچه ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۵۸ در نزدیک پالرمو سیسیلی ایتالیا و استفانو گابانا روز ۱۴ نوامبر سال ۱۹۶۲ درمیلان متولد شد. دلچه طراحی فشن را در سیسلی فرا گرفت و در کارگاه لباس کوچک خانوادگی مشغول به کار بود. اما گابانا در زمینه فشن تحصیلاتی ندارد و طراحی گرافیک خوانده است.


این دو نفر برای نخستین بار یکدیگر را در سال ۱۹۸۰ در میلان ملاقات کردند. کمپانی دوچله گابانا در سال ۱۹۸۰ میلادی کار خودش را رسما شروع کرد؛ زمانی که به عنوان دستیار برای یک کارگاه هنری کار می کردند. آنها شغل حرفه ای مشترک خود را در سال ۱۹۸۲ آغاز کردند.


در سال ۱۹۸۵ زمانی که برگزار کنندگان Milano Collezioni از دلچه و گابانا دعوت کردند تا در نمایش فشنی برای معرفی استعدادهای جدید شرکت کنند، آنها نام مشترک خود "دلچه و گابانا" را ایجاد کردند.


نمایش اولین مجموعه


یک سال بعد در سال ۱۹۸۶ آنها نخستین مجموعه آماده پوشیدنِ زنانه مستقل خود را ارائه کردند که مورد تحسین جهانی قرار گرفت. این برند به زودی با ورود به عرصه‌ی لباس های کِشباف، لباس شنا و لوازم جانبی توسعه یافت و سپس شعبه لباس مردانه و عطر خود را وارد بازار کرد. آنها در سال ۱۹۹۰ نخستین مجموعه مردانه خود را نمایش دادند.


 

نخستین بوتیک دلچه و گابانا در سال ۱۹۸۹ در توکیو ژاپن افتتاح شد. پس از آن در میلان و هنگ کونگ نیز فروشگاه هایی افتتاح شدند. در سال ۱۹۹۹ دلچه و گابانا فروشگاه خود را در لندن باز کردند.


سبک دلچه و گابانا


دلچه و گابانا بسیاری از اوقات از فیلم های معتبر ایتالیایی برای طراحی مجموعه های خود الهام می گیرند. دومینکو دلچه گفت: "ما مجموعه خود را مانند یک فیلم طراحی می کنیم. ما به یک داستان فکر می کنیم و سپس لباس ها را متناسب با آن طراحی می کنیم." دلچه و گابانا ادعا می کنند که بیشتر به خلق بهترین و مناسبترین مدل توجه می کنند تا اینکه فقط به گرایشات و سبک فصلی توجه کنند.

 

نشانه های مشخصه تجاری دلچه و گابانا، لباس زیر به عنوان لباس رو، کت شلوارهای راه راه باریک گنگستری، کتهایی که به شکلی اغراق آمیز طرح دار و تزئین شده است و رنگ سیاه می باشد.


دلچه و گابانا اساسا برای خلق مدلهای زنانه کاملا ساده و بی نهایت جذاب و فریبنده خود معروف هستند. به آنها لقب "جورج و گیلبرت فشن ایتالیا" را داده اند.


برندهای اصلی دلچه و گابانا - Dolce & Gabbana یا D&G


دلچه و گابانا دو برند اصلی دارد:


Dolce & Gabbana - که به کالاهای لوکس و گرانقیمت اختصاص دارد و رسمی تر و دائمی تر است و بیشتر پاسخ گوی گرایشات طولانی مدت است تا تغییرات فصلی. این برند، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر و کیف نیز عرضه می کند.

 


D&G - برند غیر رسمی تر این دو نفر است و سعی می کند به جای دنبال کردن گرایشات فصل، آنها را ایجاد کند. این برند جوان پسندتر و پر زرق و برق تر است. این برند هم علاوه بر لباس، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر، جواهرات و ساعت نیز تولید می کند.


D&G Junior - یک برند جداگانه است که لباس های کودکان زیر ۱۱ سال را تهیه می کند. همانند برند بزرگسال D&G، این برند هم گرایشات فصلی دختران و پسران این سنین را دنبال می کند.

ثروت سرشار دلچه و گابانا

در سال ۱۹۹۷ گردش مالی شرکت دلچه و گابانا ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شد و دلچه و گابانا گفتند که از سن ۴۰ سالگی بازنشسته می شوند؛ وعده ای که خوشبختانه آن را انجام ندادند. در سال ۲۰۰۵ گردش مالی شرکت آنها به ۵۹۷ میلیون دلار رسید.




آنها در اکتبر ۲۰۰۶ نخستین رستوران خود را در میلان افتتاح کردند. در سال ۲۰۰۸، عطر Light Blue دلچه و گابانا توسط جوایز فی فی آمریکا و جوایز آکادمی عطر دنیا، به عنوان بهترین عطر مردانه سال انتخاب شد.


امروزه ادکلن های خوشبو این کمپانی شهرت بسیار فراوانی را در عرصه عطر و ادکلن پیدا کرده است. همچنین این ادکلنها طرفداران زیادی در اروپا مخصوصا ایتالیا و ایران و کشورهای عربی نیز دارد. در حال حاضر این کمپانی سه هزار و صد و چهل هزار نفر کارمند و کارگر دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد